Fantastic Four  2015
 
 
Filmen handlar om fyra smarta unga människor som bygger en form av maskin för att kunna teleportera saker och ting till ett annat universum. Till deras förvåning teleporteras dem till en farlig värld som förändrar deras fysiska form i ett chockerande sätt - de får utomjordliga krafter.
De fyra måste lära sig att utnyttja sina nya förmågor och arbeta tillsammans för att rädda jorden från en tidigare vän.
 
Som ni nog vet, så är denna en remake, och den har fått väldigt mycket kritik.
 
Men, med tanke på att den är omgjord,   så får man ha överseende med dess handling. 
 
Den nya versionen av Fantastic Four handlar mer om bakgrundshistorian om Reed Richards och hur de fyra (egentligen fem) fick sina krafter.
 
Regisserad av Josh Trank.
Stjärnorna: Miles Teller, Michael B. Jordan, Kate Mara, Jamie Bell och Toby Kebbell.
 
 
Som många vet, så absolut älskar jag Miles Teller och jag såg enbart denna film pga honom.
Jag gillade den första Fantastic Four från 2005, och som filmstudent kan jag säga att jag föredrar nog den första versionen mer.

Mest för att den följer "film-valen".

En början då vi får lära känna karaktärerna,     ett problem uppstår
och sedan löses och sedan ett slut. 
 
 
Däremot så kan jag tycka att den nya versionen är bättre gjord och generellt bättre angående handlingen.
Eftersom det är så mycket mer bakgrunds historia kring karaktärerna (mest Mr. Richards) och förklaring till krafterna. Vilket jag inte upplevde att man fick i första versionen.
 
Hat kring remakes är rätt vanligt, jag menar, det var 10 år sedan första Fantastic Four kom ut, varför ens göra en nyare version?
 
Jag rekommenderar dock alla att se denna, mest för att ni också ska kunna ha en åsikt om vilken version var bäst och varför. Har ni redan sett den så får ni gärna kommenterna nedan vad ni tyckte om den!
 
→ http://www.imdb.com/title/tt1502712/?ref_=nv_sr_1  ←
 
xx ♥