Cyberbully   2011
 
 

Taylor Hillridge nätmobbas, förlorar sina vänner och blir psykist nertryckt.
 
"Ord gör lika ont som fysisk misshandel"
 

Det är en sjuk bra och extremt sorglig film. Tårarna sprutar... Det är en film man kan känna igen sig i, antigen som mobbare, vän till mobbare, vän till mobbad, den som blev mobbad eller hur det känns att bli näthatad.
 
Filmen väcker starka känslor, hat och får en att vilja ändra på massa saker.
 
 
Filmen påverkar en jätte mycket, i allafall mig. Den var ganska så hemsk.
 
 
Tänk på vad du gör och säger, du kan skada någon på så många olika sätt, medvetet eller omedvetet. Tänk dig för innan du hoppar på en person och säger vilka brister den har. Tänk dig för innan du utsätter någon för något du vet kommer skada personen, psykiskt eller fysiskt, du anar inte hur mycket skadad personen blir. 
 
Nej, jag försöker inte läxa upp någon, och jag påstår inte att ni är mobbare men om du vet någon som blir mobbad eller någon som mobbar. STOPPA DET!
 
Detta blir ett känsligt inlägg och filmtips, men det är för filmen får en att må dåligt och gör en extremt ledsen. Jag kan inte säga att jag är en medmänniska till 100% men att må psykiskt dåligt är obeskrivligt hemskt.
 
Filmen är definitivt sevärd!
 
I rollerna Emily Osment, Kay Panabaker, Meaghan Rath, Kelly Rowan, Jon McLaren och Robert Naylor.
 
Regisserad av Charles Binamé.
 
Se den!!! -->  http://www.swefilmer.com/cyberbully-2011/cyberbully-2011-video_9300c5836.html
 
 
xx ♥
 

1 kommentarer

Henrietta

30 Mar 2014 21:42

har sett den filmen många gånger, så berörande!
tipsade även om den till min lärare och så såg vi på den på en timme i skolan!

Svar: Ja, den är sjukt bra och berörande! Det ska jag nog oxå göra, tack för tipset! ;)
iheartmovies

Kommentera

Publiceras ej